ARNO Retail Design Award für Fabian Gligor

04.05.2018

Unser New Media-Absolvent Fabian Gligor hat mit seinen Team “VOTION” beim ARNO Retail Design Award gewonnen! Sie überzeugten mit ihrer Co-Creation-Strategie “Vote your emotion”, bei dem Kunden über eine intuitive App aktiv an der Auswahl der präsentierten Waren mitwirken. Auf dem ADC-Festival in Hamburg fand die Prämierung statt.

Mit der Outletcity Metzingen als Partner stellte ARNO im Rahmen des diesjährigen ARDAs eine besonders attraktive Aufgabenstellung mit Bezug zur Realität. Unter dem Motto “From offline to online to offline – the new way of outlet buying” haben Studierende Konzepte zur physischen Repräsentation des Onlinestores outletcity.com erarbeitet.

08.07.2021

German Brand Award 2021 and ABC Mobility Award 2021 for zigzag

German Brand Award 2021 and ABC Mobility Award 2021 for our graduate Florian Dusch and his agency zigzag! Congratulations! Their redesign of the ICE information media of Deutsche Bahn was...

27.10.2020

Olia Lialina – Net Artist

This first monograph of the international net art pioneer and New Media professor Olia Lialina allows us to (re)discover this always contemporary artistic practice, inviting us to plunge into the...

07.10.2020

The Journey of the Storks in the Course 3D Data Storytelling

In the course “3D Data Storytelling”, students in the field of new media deal with the basic design principles and techniques for presenting data in 3D and virtual/augmented reality (V/AR)....